דלג לתוכן
Contact Us: 03-3724722 | 055-9781688 | [email protected]

הקמת עמותה בישראל – מה הם הדרישות של רשם העמותות לפתיחת עמותה חדשה?

Michael Decker
Michael Decker

פעילויות ארגונים ללא מטרות רווח בישראל מתבצעות באמצעות סוגים שונים של ישויות משפטיות, לרבות חברות לתועלת הציבור (חל"צ) וסוגים שונים של מלכ"ר (מוסדות ללא כוונת רווח), אולם הדרך הנפוצה ביותר לעיסוק בפעילות ללא כוונת רווח בישראל היא באמצעות עמותות.

מפרטים להלן מה הם הדרישות של רשם העמותות, לצורך הקמה של עמותה בישראל:

  1. שמות המייסדים: רשם העמותות דורש שמות של 2 מייסדים בגירים לפחות לצורך הקמה של עמותה בישראל – מייסדי העמותה נדרשים לצרף העתק של הדרכון במידה ומדובר באזרחי חו"ל המבקשים להקים עמותה בישראל.
  2. שם העמותה: יש לבחור שם עבור העמותה. בטופס הבקשה לרישום עמותה יש להציע שלושה שמות אופציונאליים (אנחנו יכולים לבדוק מראש אצל רשם העמותות האם השמות כבר תפוסים על ידי עמותות אחרות, על מנת לבחור שם אשר לא יטעה את הציבור)
  3. מטרות העמותה: 3-4 מטרות עיקריות של העמותה נדרשות לצורך הקמת העמותה. מומלץ לנסח את המטרות בצורה כללית ורחבה. (אנו יכולים לסייע בניסוח מטרות ברורות לעמותה).
  4. כתובת המייסדים: כתובת מגורים של מייסדי העמותה דרושות לצורך הקמת עמותה .
  5. כתובת העמותה: כתובת המשרד או בניין העמותה, כתובת אחד המייסדים או חברי העמותה, או לבחירתכם ניתן להשתמש בכתובת של משרד עורך הדין אשר מסייע ברישום העמותה.
  6. תשלום אגרת רישום לצורך הקמת העמותה : 943 ₪ או 490 ₪ (במידה והתקציב השנתי לא יעלה על 300,000 ₪ והעמותה לא מעסיקה עובדים בשכר בשנה הראשונה).

רישום או ניהול עמותה שהיא בית כנסת

סיוע עורך דין בהקמה של עמותה בישראל

שלבי העבודה של מייסדי העמותה מול עורך הדין אשר מסייע בהקמת עמותה בישראל, כוללים פגישת היכרות לקבלת המידע לגבי הקמת עמותה בישראל, הכנת הבקשה ולאחר מכן פגישה לצורך חתימת המייסדים על הבקשה ואימות עו"ד של החתימות. הבקשה לרישום עמותה נשלחת בדואר או בהמצאה אישית אל מחלקת רישום עמותות אצל רשם העמותות בירושלים. אורך הטיפול הצפוי לצורך הקמת עמותה בישראל הוא כחודש ימים.

צרו קשר

  • ✓ Valid number ✕ Invalid number
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

גלול כלפי מעלה