Skip to content

קבלת אזרחות צרפתית – אמיל דורקהיים

Jonathan Gavrielov

Jonathan Gavrielov

יהדות צרפת נחשבת לאחת מהפזורות הגדולות והמצליחות שקיימות. לאורך השנים הצליחו יהודיה להשתלב בחברה הצרפתית ולבנות יסודות מחשבה, אשר הפכו לנכסי צאן ברזל בהלך החשיבה הצרפתי בפרט והפילוסופי-מערבי בכלל.

אם אתם בעלי קשר לאזרח צרפתי בהווה או בעבר אתם ככל הנראה זכאים לאזרחות צרפתית. משרדנו שעוסק שנים ארוכות בהסדרת התהליך, יוכל להעניק לכם סיוע מקיף ומקצועי. הסיוע כולל הכנת מלא הניירת והמסמכים הנדרשים יחד עם תרגום נוטריוני, אפוסטיל וכד'.

קבלת אזרחות צרפתית – אמיל דורקהיים

הוצאת דרכון צרפתי – קבלת אזרחות צרפתית – אמיל דורקהיים

מספר ניכר של ישראלים זכאים להוציא דרכון צרפתי אירופי איכותי אך לא מנצלים את זכאותם. לידיעתכם, החזקת הדרכון תעניק לכם שלל יתרונות והזדמנויות אשר יכולים להיות מפתח לפתיחת דלתות רבות בחיים – לכם ולילדיכם.

בין היתרונות המשמעותיים שמעניק הדרכון הצרפתי וקשת האפשרויות הרחבה אותן מציג הן עבודה ומחייה ברחבי יבשת אירופה ללא תנאי או מגבלת זמן. ברגע שתחזיקו באזרחות צרפתית תוכלו להיכנס למדינות אשר הדרכון הישראלי לא מאפשר, ובנוסף תזכו להקלות בכניסה לארצות הברית, אוסטרליה ועוד.

כמו כן, בקרוב (בשנת 2022 ככל הנראה) תיכנס לתוקפה "תכנית הוויזה המקיפה לאירופה", שתדרוש מכל ישראלי להנפיק אשרת כניסה במידה וירצה לטוס ליבשת המתקדמת. היה וברשותכם דרכון אירופי, לא תצטרכו להמתין בתור שבועות ולהתעכב בביורוקרטיה המתחייבת על מנת לטוס.

אמיל דורקהיים – אבי הסוציולוגיה המודרנית

דוד אמיל דורקהיים נולד בצרפת בשנת 1858 להורים יהודים. בילדותו היה תלמיד מחונן שלמד באחד מבתי הספר הנודעים בצרפת – Ecole normale superieure. בבגרותו עסק רוב הזמן בלימודי סוציולוגיה אך גם בפסיכולוגיה חברתית, אנתרופולוגיה, פילוסופיה ופוליטיקה.

נחשב כמניח היסודות לסוציולוגיה המודרנית בזכות כך שהפך אותה למדע רציונלי המוכח על פי מחקר וקביעת עובדות. יחד עם קרל מרקס ומקס ובר נחשב לארכיטקט של ענף מדע החברה בכלל ואבי הסוציולוגיה בפרט כנאמר.

חלק הארי של עבודתו עוסק בחקר קידום החברה האנושית על ידי תרבות והתלכדות קולקטיבית בעת המודרנית. זה בתקופה שבה קשרים מסורתיים ודתיים אינם עולים עוד ובמקומם מגיחים ממסדים חדשים לעיתים תכופות. ספריו שהודפסו בשלהי המאה ה-19 היו עמודי היסוד למדע הסוציולוגיה העתידי ולתפיסותיו. ב- 1895 פירסם את הספר "הכללים של המתודה הסוציולוגית", בו שטח את טענתו והסביר מדוע הסוציולוגיה הוא ענף אקדמי בעזרת שיטות שונות. דורקהיים הקים את המחלקה האירופית הראשונה לסוציולוגיה באוניברסיטת בורדו, לאחר שהפך להיות הפרופסור הראשון לסוציולוגיה בצרפת.

בשנת 1898 ייסד את המגזין – L'Année sociologique ופירסם חיבורים נוספים על החיובים החברתיים בחברות קתוליות ופרוטסטנטיות החלות על החברים בהן. כתבים אלו סיפקו לראשונה מחקר חלוצי חברתי-מודרני, שנוצר במטרה להבחין בין דיסציפלינות מדעיות שונות שהתקיימו באופן אחיד ומסורתי עד לאותו הזמן, אולם מבלי פריצות דרך בולטות.

ההשקפות של  אמיל דורקהיים על התרבות האירופית \ צרפתית – קבלת אזרחות צרפתית

דורקהיים בחן את החברות באירופה וניסה לתת תשובה לגבי מדד האושר בקרב פרוטסטנטים, קתולים ויהודים. טען כי האדם לכשעצמו – הפרט, אינו בוחר או מתקיים באופן עצמאי אלא תוצר של חברה אשר מעצבת אותו לחלוטין (בניגוד לקודמיו שחשבו קודם כל על הרובד האישי).

במדד האושר שבנה על פי חישובים סטטיסטיים אקדמיים אותם השיג, הבחין בתופעה מעניינת על חברות שונות בצרפת, אנגליה ודנמרק: ניתן לחזות כיצד אנשים במדינות שונות ובערים ספציפיות יחיו ומתי יעדיפו לוותר על חייהם. דורקהיים טען כי האדם הוא יצור חברתי, ולכן תלוי בחברה ובשינוייה באופן מוחלט (גם אם נראה שלכאורה מסוגל להחליט מפאת עצמאות כלשהי). אולם שינויים שמתחוללים בחברה לא פעם יכולים להותיר פער גדול אצל האינדיבידואל ולפגוע בהלך חייו על ידי כך שאינו יודע כיצד להשתלב בחברה.

על פיו, השינויים שהביאה איתה הקידמה והמהפכה המדעית לאירופה מתחילת המאה ה-16, גרמו לכך שכל כמה עשרות שנים העולם התקדם והשתנה באופן מהיר – כזה שהאדם הממוצע מתקשה לעמוד בקצב שלו. לעומתם, שינויים אבולוציוניים איטיים שהשאירו את חותמם על האדם ונפשו קרו במשך מאות אלפי שנים. אולם השינויים באירופה חלו באופן חד מדי וגורמים לזעזוע באישיותו ובהרגליו של האינדיבידואל, שלא מורגל ויודע להסתדר תחת שינויים מרחיקי לכת תדירים.

זאת הסיבה שהחל להראות עד כמה שינויים חברתיים מהירים אלו השפיעו על מצב רוחו של האדם באירופה, שבעצם סובל מחולי רב. אך למה?

לדעת דורקהיים עד אזור המאה ה-18 בערך, חי האדם בעולם מסורתי-דתי ומקובע אשר כמעט ולא השתנה מבחינת תוכנו היומיומי כמו גם החברתי. (רוב האנשים בכפר היו בעלי מעמדות שווים פחות או יותר ומלוכדים יותר כקבוצה אשר מכירה וחיה זה עם זה לאורך שנים.

אולם, בעיר המצב שונה לחלוטין – החברות משתנות, העבודה אינה קבועה ומשתנה תדיר, מעמדות חברתיים נוצרים וכך האדם נע בסולם המעמדות בתכיפות קבועה. פער זה לפי דורקהיים גרם למצב של בלבול נפשי אשר בו האדם לא מצליח למקם את עצמו באופן מקובע ובטוח בחברה בה חי. בעיה זאת לימד הפרופסור הצרפתי, היא היא הסיבה להתאבדותם הרבה של פרטים בחברה האירופית. התמוטטויות של נורמות מסורתיות יחד עם חוסר האנושיות של מוסכמות מודרניות המדכאות את הפרט ומכבידות עליו הן גורמים תבערתיים על חייו.

מה הם הגורמים שהשפיעו לדעתו של אמיל דורקהיים על חוזק אישיותנו?

למעשה הסתכל על שלושה גורמים חברתיים שמשפיעים על האדם לטובה

  • לכידות חברתית
  • מעמד בקבוצה בה חי
  • מעמד תעסוקתי, דתי וחברתי

מחסור בגורמים המצוינים יראה על חריגה חברתית. לנסיבות אלה קרא אנוֹמְיָה – מלשון אנומליה – חריגה. נתאר את המצב על ידי הדגמה פשוטה. מהגר ממדינה רחוקה מגיע לחיות בצד השני של העולם בתוך מדינה בעלת תרבות שונה מהמולדת. מנהגים, מסורות, היסטוריה, לאום, לשון ואתנוס שונים יקשו על המהגר להשתלב בחברה החדשה באופן טבעי, ולכן יעידו תמיד על שוני.

שוני ניכר זה יינכר את המהגר מהחברה ויקשה עליו להתאקלם בה, מה שיוביל בסופו של דבר להסתגרות שלו וריחוק מהכלל. הריחוק עם הזמן יהיה בעל השלכות שליליות קשות וייסר את נפשו של המהגר או אף יוביל לתוצאות קטלניות יותר.

בכך קבע דורקהיים כי הכלל הנכון ביותר לעשות בכדי להימנע ממצב בו יסבול הפרט משינויים דרסטיים, הוא להכפיף את עצמו לנורמות הקיימות בכל זמן ומקום. הכפפת הפרט לחוקים, נורמות ולמסורות חדשות תגרום לאינטגרציה ולקבלתו בקרב החברה. לעומת זאת, יישום ההפך ממנו תגרום לניכורו התמידי.

יתרה מכך, הפרופסור הבחין כי הפרוטסטנטים נוטים לסבול יותר מחוסר סיפוק נפשי, ואילו הקתולים והיהודים היו בעלי מדד אושר גבוה יותר. את זאת תלה בכך שהממסד הקתולי והרבני כופים עצמם בצורה הדוקה יותר על מאמיניהם ואילו הממסד הפרוטסטנטי מקל יותר על חסידיו וכמעט שאינו בעל יד קשוחה איתם.

ישנן תופעות מעניינות אשר מראות כי תחת מצב של מלחמה ומצוקה נוטים בני אדם להיות מאושרים יותר. לעומת זאת, תחת מצב של שגשוג כלכלי ושלום נוטים לפתח מחלות נפש וסובלים מאחוז גבוה יותר של התאבדויות. עובדות אלה מראות כי בעיית נפש האדם טרם נפתרה ותוכנית סדורה למימוש הבנתה או פתרון בעיותיה לא רק שטרם קיימת, אלא ככל הנראה אינה אפשרית. זה מכיוון וטרם נקבעה שיטה מדעית לאושר.

צור קשר – קבלת אזרחות צרפתית – אמיל דורקהיים

משרד דקר, פקס ושות’ מתמחה בתהליך הוצאת דרכון צרפתי. לכל מידע ו/או הבהרה בנושא חייגו אלינו או כיתבו לנו דרך הדואל האלקטרוני ואנו נשמח לענות על שאלותיכם.

קבלת אזרחות צרפתית – אמיל דורקהיים

: 03-3724722                             

        055-9781688

 office@lawoffice.org.il

 

צרו קשר

Scroll To Top