כיצד מוציאים אשרת O-1 לעבודה בארה”ב?

אשרת  O-1 לעבודה בארה”ב ניתנת ל”אנשים בעלי יכולת או הישגים יוצאי דופן”. כהן, דקר, פקס וברוש, משרד עורכי דין בפתח תקוה וירושלים, מתמחה בהשגת אשרות הגירה ועבודה בארה”ב. השותף הבכיר במשרד, ג’יימי כהן, חולק סיפור מפרקטיקת העבודה שלו אשר ממחיש את תהליך קבלת אשרת עבודה O-1 לארצות הברית עבור אחד מלקוחות המשרד.

תכנית טלוויזיה ישראלית פופולרית קיבלה אשרות עבודה O-1 לארצות הברית עבור כל הצוות

אשרת O-1  תכנית ראלטי ישראלית מסוימת החליטה לצלם את העונה החדשה בארצות הברית. מיד, התכנית נתקלה בבעיות מבחינת קבלת ויזות בארה”ב עבור אנשי הצוות והמשתתפים. חוקי ההגירה של ארה”ב ברורים: ללא אשרת עבודה, לא ניתן לעבוד בארצות הברית, גם אם עובדים עבור חברה זרה. במקרה של הפקת תכנית טלוויזיה, כל חבר צוות ומשתתף חייב לקבל אשרת עבודה. מערכת הוויזות האמריקאית כולל אשרה מיוחדת לאמנויות, קולנוע, ותכניות טלוויזיה, כלומר ויזה מסוג O. עבור אשרת 1-O כל מבקש נדרש להוכיח שהוא עומד במבחן של “יכולת יוצאת דופן“. זהו בדרך כלל האתגר למבקשים אשרת O-1, אם כי במקרה זה, זה היה החלק הפשוט.

כיצד לקבוע “יכולת יוצאת דופן” עבור אשרת עבודה O-1?

התכנית  זכתה בפרס אופיר. על פי התקנות בארה”ב, אם מבקש הוויזה זכה בפרס לאומי או בינלאומי מוכר, כגון פרס האקדמיה, אז הוא עומד בסטנדרטים של יכולת יוצאת דופן. במקרה זה, המפיק של סדרה שזכתה בפרס מוסמך לקבל ויזת O-1 על בסיס יכולת יוצאת דופן. עם זאת, מה שהפך את המקרה הזה לאתגר הוא קבלת ויזות O-1 עבור כל צוות ההפקה של הסדרה עבור עבודה בארצות הברית במהלך הצילומים בארה”ב.

תקנות הוויזה בארה”ב מעניקות אשרה אחרת למי שמלווה אדם בעל יכולת יוצאת דופן, ויזת O-2. במקרה זה, כל חבר בצוות חייב היה לפנות ולקבל אשרת O-2 על מנת לעבוד בארה”ב. ישנן מספר בדיקות החלות על מועמדים לאשרת O-2. למשל, הם חייבים להיות קריטיים לביצוע העבודה של מבקש ויזת O-1; הם צריכים להיות בעלי ניסיון עבודה בעבר עם מבקש אשרת עבודה O-1, או להיות חלק מתהליך העבודה לפני הכניסה לארה”ב. לפיכך, עבור כל אדם בצוות נדרש להוכיח כי תפקידו הכרחי להפקת העונה בארצות הברית.

אתגרים ספציפיים לבקשת ויזת עבודה מסוג O-1:

מה שהופך בקשות לוויזה מסוג O מאתגרות במיוחד היא הדרישה לקבל אישור מראש מארגוני עובדים אמריקנים שעשויים להיות לאבד את פרנסתם לעובדים הזרים. כמה ארגוני עבודה נוטים להתנגד למתן אישור לקבלת ויזות מסוג O, על מנת להגן על העובדים המקומיים. במקרה זה היה צורך להגיש את הבקשות לאיגודים רבים, משום שקבוצות שונות בארה”ב מייצגות תחומים מקצועיים שונים. במקרה זה היה צורך להשיג ויזות עבור תסריטאים, מפיקים, שחקנים, צלמים, במאים וכו’. מה שסיבך את כל הנושא הוא שלא ניתן היה להגיש את הבקשה לוויזה לרשויות בארה”ב עד שכל האיגודים הרלוונטיים נתנו את אישורם – וכל זאת בעוד הצילומים צריכים להתחיל במהירות האפשרית לאחר האישור

תהליך מזורז לקבלת אשרות O-1

לאחר עבודה והוכחות מצידנו כי אף עובד אמריקאי לא יאבד פרנסה, כל האיגודים אישרו את מתן האשרות. הבקשה הוגשה לשירותי האזרחות והגירה של ארצות הברית (USCIS), ואושרה במהירות, תוך שימוש בשירות הטיפול המהיר בכפוף לתשלום עמלות נוספות. לבסוף, בקשת ויזה לכל אחד מהצוות (בנפרד מהבקשה המקורית) הוגשה לשגרירות ארה”ב בתל אביב לצורך ראיונות ואישור הוויזות. הודענו לשגרירות ארה”ב מראש, בגלל המספר הרב של העובדים. עובדי השגרירות  היו מאוד אדיבים, וקבעו לצוות ימים מיוחדים לתהליך הראיון. בסופו של דבר כולם אושרו, והצוות של התכנית צילם בהצלחה את העונה החדשה בארצות הברית.

אם אתה מנסה להשיג אשרת עבודה O-1, או מעוניין לעבוד או להגר לארה”ב, צור קשר עם כהן, דקר, פקס וברוש משרד עורכי דין בפתח תקוה וירושלים.

אשרת עבודה O1 לארה"ב: 03-3724722

        055-9781688

 : office@lawoffice.org.il