מסלול מהיר – קבלת דרכון חירום בנתב"ג
לעתים קרובות פונים אלינו בנושא קבלת דרכון חירום לקראת טיסה מתקרבת, מפני שמשרדנו עוסק בייצוג לקוחות מול משרד הפנים ורשות האוכלוסין וההגירה. קורה כי הדרכון אבד או פג תוקף, אבל אין זמן להוציא אותו במסלול הרגיל, טרם הטיול המתוכנן לחו"ל. מה לעשות? מאמר זה של עורך הדין יהושע פקס, שותף במשרד עו"ד שלנו, יסביר מעט על האפשרויות לקבל דרכון בנתב"ג, בהתאם להליך המזורז להנפקת דרכון.
הסיבות להוצאת דרכון בנתב"ג משתנות תכופות
רק בשנת 2017, רשות האוכלוסין וההגירה שינתה את הנוהל והסיבות לקבלת דרכון חירום שלוש פעמים. לעתים ניתנה האפשרות לנוסעים המגיעים 48 שעות לפני טיסתם לקבל דרכון זמני בלשכת הרשות בנתב"ג, ולעתים קבלת דרכון הוגבלה אך ורק ב"מקרים חריגים". עקב כך, המידע באינטרנט הוא לעתים כוזב או מבלבל.
קבלת דרכון חירום נכון לדצבמר 2017:
זמנים ומחירים של קבלת דרכון חירום נכון לנובמבר 2017:
הדרכון מתקבל בלשכת רשות האוכלוסין בנתב"ג, תוך 48 שעות ממועד הטיסה. הלשכה פועלת 24 שעות ביממה בימים א-ה. ביום ו הלשכה עובדת עד השעה 14:00, ובמוצאי שבת החל מ- 21:00. עלות קבלת דרכון למקרי חירום למבוגרים (מעל גיל 18) היא 815 ש"ח, לילדים 405 ש"ח.
המסמכים הדרושים לקבלת דרכון למקרי חירום:
על המבקש להביא אתו ללשכה ת"ז, דרכון קודם (אם יש), 2 תמונות דרכון, כרטיס טיסה, ומסמכים המוכיחים את קיומו של מקרה חריג המצדיק קבלת דרכון חירום. במקרה זה ניתן להתייעץ עם עו"ד המומחה לנושאי הגירה בנוגע למסמכים שיספקו את לשכת האוכלוסין בנתב"ג.
צרו קשר עם משרד עו"ד שלנו בתל אביב וירושלים, למידע ועזרה משפטית בכל בעיה בכניסה ויציאה מישראל
מאמרים מומלצים