דלג לתוכן
Contact Us: 03-3724722 | 055-9781688 | [email protected]

הזמנת תעודת לידה אמריקאית

Michael Decker

ילידי ארה"ב הנדרשים להליכי הגירה בישראל או כל מדינה אחרת נדרשים להציג תעודת לידה אמריקאית המוכיחה את מקום לידתם על מנת לקבל את השירות המבוקש.

משרד עורכי הדין שלנו מתמחה, בין השאר בהשגה, קבלת אפוסטיל, ותרגום נוטריוני של מסמכים, מחו"ל עבור לקוחות המשרד בתחום ההגירה ופונים אחרים. במאמר זה נפרט את הדרך להשגת תעודת לידה מארצות הברית ואת התנאים לקבלה מהמדינה בה נולד המבקש.

מה היא תעודה לידה אמריקאית?

תעודת לידה אמריקאית מראה כי המחזיק בה נולד בגבולות ארצות הברית. זוהי הוכחה לזכאות לאזרחות אמריקאית (במידה ומסיבה כלשהי לא התקבלה האזרחות אוטומטית), על הקשר להורי הנולד, ועל זהותו.

בניגוד להנפקת תעודת לידה ישראלית הכוללת הזמנה פשוטה מרשם האוכלוסין במשרד הפנים, בקשה לתעודת לידה אמריקאית היא תהליך מורכב יחסית, מאחר וכל מדינה בארה"ב מחזיקה בתעודות אלו עבור תושבים שנולדו בתחומיה.

למעשה, אין רשות פדרלית המחזיקה בתעודות אלו של המדינות השונות, לכן לא ניתן להנפיק תעודת לידה בשגרירות ארה"ב בתל אביב.הזמנת תעודת לידה אמריקאית

מי זקוק להעתק מקורי של תעודת לידה אמריקאית?

לתעודת לידה אמריקאית ישנם שימושים רבים:

אזרח ארה"ב נדרש לתעודת לידה אמריקאית מקורית כאשר ברצונו לחדש דרכון אמריקאי כשלא היה ברשותו אחד כזה, או בעת הנפקת מספר SSN (מספר ביטוח לאומי בארה"ב)או בעת הנפקת אזרחות אמריקאית אם אין ברשותך דרכון אמריקאי . שימו לב כי בהליכים אלו יש להצטייד בתעודת לידה מקורית שניתנה במדינה הלידה.

כל הליך הגירה עבור אזרח ארה"ב (בין אם בהווה או בעבר, אף אם ויתר על אזרחותו האמריקאית), כולל הליך עלייה, דורש הצגת תעודת הלידה המקורית, כולל אפוסטיל, ותרגומה במידה ומדינת היעד אינה מקבלת מסמכים באנגלית.

כיצד מזמינים תעודת לידה אמריקאית?

בכדי להזמין תעודת לידה, יש להצטייד בפרטי הילוד ופרטי הוריו כפי שנרשמו במעמד הלידה בבית החולים, תאריך הלידה, שם בית החולים והמחוז בו הוא נמצא. מומלץ להעתיק את הפרטים מתעודת לידה ישנה שקיימת ברשותכם, אם אין לכם תעודה כזו, יש להקפיד לרשום את הפרטים כפי שמופיעים בדיוק במרשם האמריקאי. טעות באחת האותיות עלולה להוביל לדחיית ההזמנה.

על המבקש להיכנס לאתר הפדרלי של משרד הבריאות האמריקאי בקישור הבא ולבחור את המדינה בה נולד על גבי מפה אינטראקטיבית המופיעה באתר.

לאחר מכן, על המבקש להקיש את הבחירה הבאה בין ארבע האפשרויות: תעודת נישואין, תעודת גירושין, תעודת פטירה ותעודת לידה. בכל אחת מהאפשרויות יופיע גובה העמלה שעל המבקש לשלם וכן הסבר כיצד ניתן להגיש את הבקשה כאשר בכל מדינה ישנן דרישות שונות מהמבקש.

לאחר הגשת הבקשה, ישנו הליך אימות זהות של המבקש לעבור. אימות הזהות נעשה בשתי דרכים, על פי החלטת מדינת היעד:

אפשרות א' – אימות זהות עצמאי: על המבקש לחתום על מסמך בו הוא מאשר את פרטיו יחד עם אמצעי זיהוי כדוגמת דרכון או תעודת זהות אמריקאית.

אפשרות ב' – אימות באמצעות נוטריון: מסמך חתום על ידי נוטריון שבו מופיעים פרטי הזהות שלכם.

את אימות הזהות מגישים לאתר הייעודי במדינה המבוקשת וממתינים לקבלת התעודה באמצעות חברת שילוח בינלאומי.

שימוש בתעודה בישראל ובחו"ל:

על מנת שהמסמך שהנפקתם יוכר כמסמך רשמי, על המסמך צריך להופיע חותמת אפוסטיל המהווה אישור כי המסמך שהוצג הוא מקורי מצד הרשות המנפיקה אותו. במקרה שלנו, הרשות היא ארצות הברית והאישור מהווה "אישור העתק נאמן למקור" למסמך שהופק במקור בארה"ב.

לעתים קרובות יש צורך בתרגום התעודה מאנגלית לשפת המדינה בה יש להציג את תעודת הלידה, בין עם עברית או כל שפה אחרת. נשמח לסייע בנושא.

משרדנו מטפל בהליך הבקשה מול הרשויות בארה"ב וכן בחתימת האפוסטיל הנדרשת לשם הצגתו של המסמך בפני הרשות המבקשת.

צרו קשר עם המומחים שלנו:

אם ברצונכם להגיש בקשה לקבלת תעודת לידה אמריקאית ואם ברצונכם לקבל שירותי אפוסטיל, צרו קשר עם משרד עורכי הדין שלנו בירושלים ובתל אביב לקבל סיוע ומידע משפטי.

צרו קשר

  • ✓ Valid number ✕ Invalid number
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

גלול כלפי מעלה