דלג לתוכן
Contact Us: 03-3724722 | 055-9781688 | [email protected]

אישור משטרה בגין תאונת דרכים (מידע משפטי)

יהודה אלחרר
יהודה אלחרר

מהו אישור משטרה בגין תאונת דרכים? אישור משטרה בגין תאונת דרכים הוא מסמך הנדרש עבור נפגעי תאונות דרכים לצורך כיסוי הטיפולים הרפואיים עבורם. מדובר בהליך פרוצדוראלי ושגרתי, אך הוא בעל חשיבות עצומה לעניין קבלת פיצויים בגין נזקי התאונה. לצורך קבלת הטופס נדרשת הגעה של נפגעי התאונה אל תחנת המשטרה והגשת בקשה לקבלת אישור משטרה, בסמוך ככל הניתן לאירוע התאונה. במאמר זה יסביר על חשיבות ההליך והמסמכים הנדרשים במסגרתו עורך הדין מוטי אורנג׳, מומחה לדיני תעבורה ונזיקין ממשרדנו, בירושלים ובתל אביב.

 תאונות דרכים – חשוב לא לזנוח את החלק הביורוקרטי

תאונת דרכים היא אירוע קשה ומלחיץ עבור כל המעורבים בה. מלבד הצורך להתמודד עם תוצאות התאונה בזמן אמת, גם לאחר התאונה יש שורה של עניינים ביורוקרטיים שנפגעי התאונה נדרשים לטפל בהם. המרכזי שבהם הוא הטיפול בתביעת פיצויים מול חברות הביטוח (ולעיתים, כאשר מדובר בתאונת דרכים המהווה תאונת עבודה, מול הביטוח הלאומי). אחד המסמכים שחשוב להשיג בסמוך ככל הניתן לאירוע תאונת  דרכים הוא אישור משטרה, הנדרש לשם כיסוי הטיפולים הרפואיים עבור נפגעי תאונות דרכים. ניסיוננו בייצוג נפגעי תאונה בהליכים משפטיים ובתביעות מול חברות הביטוח מלמד אותנו כי נפגעי תאונות אינם תמיד מודעים לצורך בהשגת אישור זה, ולא פעם הטיפול בעניינם עשוי להתעכב בשל כך. בהתאם, מצאנו לנכון להסביר במאמר קצר זה על הפרוצדורה לצורך הנפקת אישור זה.

כיצד מקבלים אישור משטרה בתאונת דרכים?

לאחר תאונת דרכים המובילה לנזק המצריך קבלת טיפול רפואי, יש לפנות מוקדם ככל הניתן ליחידת אגף התנועה במשטרת ישראל, הממוקמת באזור שבו התרחשה תאונת הדרכים, לצורך מסירת הודעה על תאונת דרכים. נדרשת נוכחות אישית בתחנת המשטרה על-ידי מי שהיו מעורבים בתאונה. על נהג הרכב שנפגע בתאונה למלא את טופס ההודעה על תאונת דרכים, ולצרף אליו רישיון רכב, רישיון נהיגה, תעודת ביטוח חובה ומקור או העתק של מסמך רפואי בנוגע לתאונה (כגון מכתב שחרור ממיון).אישור משטרה בגין תאונת דרכים (מידע משפטי)

אם מדובר בנוסעים אחרים ברכב, הולכי רגל, רוכבי אופניים או מעורבים אחרים בתאונה, עליהם להציג, בנוסף לטופס ההודעה על תאונה, תעודת זהות/רישיון נהיגה/דרכון זר, תעודה רפואית בנוגע לתאונה (מסמך מקורי או העתק) ופרטים אודות הנהג והרכב שהיו מעורבים בתאונה (שם, מספר טלפון ופרטים אודות הרכב הפוגע). ככל שיש ברשותכם את מספר הרכב הפוגע בלבד, ניתן לנסות לאתר את פרטי הביטוח של הנהג הפוגע באמצעות הגשת שאילתא באתר האינטרנט של קרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (קרנית). אם משטרת ישראל לא נכחה בזירת התאונה, יש להגיש ראיות לנזקים שנגרמו לרכב. ראיות אלה עשויות להיות צילומים של הרכב, דו״ח שמאי, דו״ח של חוקר תאונות דרכים וכיו״ב.

מה כולל התהליך לצורך הנפקת אישור משטרה בגין תאונת דרכים?

לאחר מילוי טופס ההודעה הנ״ל ומסירת הפרטים הנדרשים והמסמכים הנלווים, חוקר משטרתי עשוי לבקש מסירת פרטים נוספים, לשם קבלת תמונה מלאה ככל הניתן לעניין האופן שבו אירעה התאונה. לאחר מכן, יימסר למבקשי הטופס אישור על הגשת תלונה, אשר יכלול את מספר תיק התאונה. אף שלא מדובר באישור המשטרה עצמו, חשוב לשמור את אישור הגשת התלונה לצורכי תיוק ומעקב אחר הטיפול בתיק. אישור המשטרה יישלח למבקשים בדואר בתוך מספר שבועות ממועד הגשת הבקשה בתחנת המשטרה. ככל שהאישור לא הגיע בתוך פרק זמן זה, ניתן לפנות אל תחנת המשטרה שבה הוגשה הבקשה ולברר האם האישור כבר הונפק ונשלח. במקרה הצורך, ניתן להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני תעבורה לשם מעקב וזירוז הטיפול בהנפקת ומשלוח הטופס.

אישור משטרה בגין תאונת דרכים – צרו קשר עם עורך דין מומחה לדיני תעבורה

לסיכום, אישור משטרה הוא אישור חשוב ביותר, הנדרש כחלק מהטיפול בפרוצדורות הביורוקרטיות שלאחר תאונת דרכים. חשוב לפעול להשגתו בהקדם האפשרי, על מנת להימנע מעיכוב בקבלת פיצויים בגין נזקי התאונה. כמו כן, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום התעבורה והנזיקין בסמוך ככל הניתן לאירוע התאונה, על מנת לקבל מענה משפטי מיטבי ולטפל בכל הדרוש. לכל שאלה או צורך בייעוץ או סיוע, ניתן ליצור קשר עם משרדנו ונשמח לעמוד לשירותכם. עורכי הדין ממשרדנו מתמחים במתן ייצוג וליווי משפטי מקיף עבור נפגעי תאונות דרכים מול חברות הביטוח, משטרת ישראל וכל הערכאות המשפטיות.

צרו קשר

  • ✓ Valid number ✕ Invalid number
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

גלול כלפי מעלה